Čarobna četkica i svet boja

Crtanje i bojenje

U malom, šarenom gradu zvanom Kolorgrad, živela je devojčica po imenu Ema. Ema je bila posebna devojčica, sa očima boje kestena i maštom toliko velikom da bi često svet oko sebe, svojim maštovitim umom pretvarala u predivne crteže. Njeni crteži su bili tako živopisni da su izgledali kao da će svakog trenutka iskočiti iz papira.

Jednog sunčanog jutra, dok je Ema šetala parkom, primetila je nešto neobično. Na klupi u parku ležala je mala, svetlucava četkica, čudnog oblika i prelepog sjaja. Četkica je imala dršku ukrašenu dragim kamenjem, a njene vlasi su blago svetlucale, kao zvezde na nebu.

Ema je pomislila kako bi to mogla biti posebna četkica za slikanje i odlučila je da je uzme. Dok je dodirivala četkicu, osetila je čudan, topli trzaj u svojim prstima. Činilo joj se kao da joj četkica šapuće posebnim jezikom boja i oblika. Osetila se kao da je pronašla nešto čarobno.

Srećna i uzbuđena, Ema je odmah otišla kući kako bi isprobala svoju novu četkicu. Otvorila je svoj blok za crtanje sa belim stranicama, spremna da stvori nešto predivno. Počela je lagano da povlači četkicu po papiru, a na njenim prstima se stvarale čudne, svetle tačke boja. Kad je podigla četkicu, pred njom se stvorila prelepa slika – cvetna livada prepuna šarenih ptica koje su veselo pevale.

Ema nije mogla da veruje svojim očima! Njeni crteži su oživeli pred njom, i to ne kao obični crteži, već kao pravi svetovi. Osetila je kako se sunce na nebu smeška njoj i pticama, a miris cveća proširio se po sobi. Ema je bila oduševljena svojom čarobnom četkicom.

Uskoro je Ema upoznala prve prijatelje iz sveta svojih crteža. Prvi je bio Bonce, vesela bubamara sa krilima u boji duginih nijansi. Bonce je bio pun energije i uvek je spreman na avanture. Drugi je bio Radoznalko, mali miš koji je imao velike okrugle naočare i voleo je da istražuje svet oko sebe. On je bio pametan i uvek je postavljao pitanja.

Treći prijatelj je bio Pahuljko, beli zec sa mekim, pufnastim ušima i velikim smeškom. Pahuljko je voleo da se igra i često je donosio smeh i radost svojim drugarima. Svi zajedno su istraživali čarobne svetove koje je Ema stvarala svojim čarobnim četkicama.

Jednog dana, dok su šetali šumom koju je Ema nacrtala, naišli su na misteriozna vrata. Vrata su bila ogromna i prekrivena zagonetnim simbolima. Ema, Bonce, Radoznalko i Pahuljko odlučili su da zajedno istraže šta se krije iza tih vrata.

Nakon što su rešili zagonetke i otvorili vrata, pred njima se otvorio novi svet čuda. Bili su okruženi visokim drvećem u bojama duge, cvetnim poljima i jezerom sa vodom koja je sijala kao dragulji. Svi su bili oduševljeni i znali su da je ovo mesto posebno, čarobno mesto koje će postati njihov omiljeni kutak za igru i avanture.

Ema i njeni prijatelji su postali nerazdvojni. Svaki dan su zajedno crtali nove svetove i avanture, a zatim bi kroz čarobna vrata prelazili u te svetove i živeli svoje priče. Ema je shvatila da je njena čarobna četkica donela ne samo zabavu već i prave prijatelje sa kojima će provesti mnogo nezaboravnih trenutaka.

I tako su Ema i njeni prijatelji nastavili da istražuju čaroban svet bojenja i crtanja, stvarajući nove svetove i avanture, znajući da je maštovitost beskrajno čarobna stvar. Zajedno su otkrili tajnu umetnosti i prijateljstva, a njihovi dani bili su ispunjeni smehom, bojama i čarolijom.

Pitanja za decu o ovoj priči

Ako želite da podstaknete decu na razmišljanje, razgovor, i dublje razumevanje ove priče, istovremeno razvijate njihove veštine kritičkog razmišljanja i komunikacije, evo naših predloga za pitanja koja im možete postaviti:

  • Koja je bila prva scena koju je Ema crtežom pretvorila u stvarnost?
  • Kako su izgledali Emini prijatelji Bonce, Radoznalko i Pahuljko?
  • Šta misliš o čarobnoj četkici?
  • Da li bi voleo/la da imaš čarobnu četkicu kao Ema?
  • Šta bi crtao/la i pretvarao/la u stvarnost?
  • Šta si naučio/la iz ove priče?
  • Da li si nekada imao/la slično iskustvo da su tvoji crteži postali stvarnost?

Ova pitanja će podstaći decu da razmisle o priči, njenim likovima i porukama koje nosi, i tako produbiti njihovo razumevanje i maštovitost.


Prijavite se na obaveštenja u Vaš inbox svaki put kada objavimo novu priču. Ne propustite novu zabavu za Vaše mališane.

Loading

Kako crtanje i bojenje pomažu u razvoju finih motoričkih veština kod dece

Crtanje i bojenje su aktivnosti koje igraju ključnu ulogu u razvoju finih motoričkih veština kod dece predškolskog uzrasta. Ove veštine uključuju preciznu kontrolu pokreta ruku, prstiju i zgloba, što je važno za različite svakodnevne zadatke, kao što su pisanje, vezivanje pertli i obavljanje sitnih zadataka. Evo kako crtanje i bojenje doprinose razvoju finih motoričkih veština:

  1. Kontrola pokreta ruku i prstiju: Tokom crtanja i bojenja, deca moraju pažljivo kontrolisati pokrete ruku i prstiju kako bi stvorila željene linije, oblike i boje na papiru. Ovo uči decu preciznoj motoričkoj kontroli, jača mišiće ruku i prstiju i pomaže im da razviju spretnost potrebnu za različite aktivnosti.
  2. Koordnacija ruke i oka: Crtanje zahteva usklađivanje između onoga što deca vide (sliku ili oblik koji žele da nacrtaju) i njihovih pokreta ruku i prstiju. Ova koordinacija između oka i ruke je ključna za razvoj vizuelno-motoričkih veština, koje su neophodne za pisanje, čitanje i druge školske zadatke.
  3. Razvoj preciznosti: Crtanje i bojenje podstiču decu da budu precizna i pažljiva u svojim aktivnostima. Kako deca rade na stvaranju detalja u svojim crtežima ili bojanju unutar linija, razvijaju veštinu koncentracije i preciznosti.
  4. Razvoj kreativnosti: Ove aktivnosti takođe podstiču kreativnost kod dece. Kroz crtanje i bojenje, deca mogu izražavati svoje ideje, osećanja i maštovite zamisli. Ovo doprinosi emocionalnom razvoju i omogućava deci da razvijaju svoj identitet.
  5. Razumevanje oblika i prostora: Crtanje i bojenje pomažu deci da razumeju koncepte oblika, prostora i veličine. Kroz ove aktivnosti, deca mogu eksperimentisati sa različitim veličinama, bojama i oblicima, što doprinosi razvoju vizuelnog razmišljanja.
  6. Samopouzdanje: Kada deca vide svoje crteže i radove koji se poboljšavaju tokom vremena, to može povećati njihovo samopouzdanje i osećaj postignuća. Osećaj zadovoljstva koji dolazi iz stvaranja nečega sopstvenim rukama može biti veoma ohrabrujuć.

Zbog svega ovoga, crtanje i bojenje su važne aktivnosti koje podržavaju razvoj finih motoričkih veština kod dece. Roditelji i vaspitači mogu podržati ove aktivnosti pružajući deci pristup papiru, bojicama, flomasterima, bojama za vodu i drugim alatima za crtanje i bojenje, i podsticati ih da se igraju i istražuju svoju kreativnost kroz umetnost.

Pogledajte našu kolekciju besplatnih crteža za štampanje, preuzmite bojanke i obradujte vaše mališane.

Crteži za decu – bojanke

Uz svaku priču poklanjamo Vam crteže za decu – bojanke za štampanje sa motivima te priče. Preuzmite sliku i odštampajte na svom štampaču ili

pogledajte celu kolekciju crteža

Podeli ovu priču